Köpek ve Kedilerde Aşılama Takvimi

14.12.2018
Koruyucu hekimliğin temelini oluşturan konulardan biri de şüphesiz ki etkili bir aşılama programıdır. Yavru kedi ve köpekler anne karnında iken ve doğdukları andan itibaren kolostrum (halk arasında ağız sütü olarak bilir) aracılığıyla anneden antikor almakta ve bu dönem içerisinde birçok hastalıktan korunmaktadırlar.

Bahsedilen bu maternal antikorlar 40 günlük döneme kadar yavruları korumakta ve bu dönemden sonra vücutları savunmasız hale gelmektedir. Yavru köpek ve kediler 8-12 hafta süre kadar bağışıklığı sağlamaktadır. (Anneden gelen kolostrum kalitesi ve annenin düzenli aşı takvimine göre değişiyor.)

Kedilerde aşılamaya başlama 8. haftayı doldurmasıyla başlar. Köpeklerde 6. haftayı doldurmasıyla aşılamaya başlanılmasında yarar vardır.

KÖPEKLERDE AŞI PROTOKOLÜ

1-) Köpek Corona İlk Aşısı 6. Hafta (Corona Vİrus)
2-) Köpek Karma İlk Aşısı 7. Hafta (Distemper - Hepatitis Contagiosa Canis - Parvovirus - Parainfluenza - Leptospira)
3-) Köpek Corona 2. Aşısı 9. Hafta (Corana Virus) RAPEL
4-) Köpek Karma 2. Aşısı 10. Hafta RAPEL
5-) Köpek Bronchine İlk Aşısı 12. Hafta (Bordotella Bronchiseptica - Kennel Cough - Öksürük)
6-) Köpek Bronchine 2. Aşısı 15. Hafta RAPEL
7-) Kuduz Aşısı tek doz 18-19. Hafta

Lyme (Borelliaburgdoferia) Aşısı, hastalığın Sakarya'da görülme insidansı düşük olduğundan aşı programına dahil etmiyoruz. Hasta sahiplerinin isteği üzerine aşı yapılabilir.
** Bu aşıların tekrarları her sene tek doz olarak yapılmaktadır.
*** Veteriner Hekim kontrolünde ve oluşabilecek hastalıklar sebebi ile hastanın durumuna göre süreler değişebilir.

KEDİLERDE AŞILAMA PROGRAMI

1-) Kedi Karma İlk Aşısı 8. Hafta (Panlökopeni - Calicivirus - Herpesvirus)
2-) Kedi Leukemia İlk Aşısı 10. Hafta
3-) Kedi Karma 2. Aşısı 11. Hafta RAPEL
4-) Kedi Leukemia 2. Aşısı 13. Hafta RAPEL
5-) Kuduz Aşısı tek doz 16-18. Hafta

** Bu aşıların tekrarları her sene tek doz olarak yapılmaktadır.
SOSYAL MEDYA

ARTA VETERİNER KLİNİĞİ